تکنیک و ترفند

حداکثر سرعت مجاز در معابر (درون شهری و برون شهری) ۱۴۰۱

رانندگی کردن قوانین خاصی دارد. یکی از قوانینی که هر راننده‌ای باید به آن پای بند باشد حرکت با سرعت مجاز است. سرعت مجاز و غیر مجاز در معابر درون شهری و برون شهری براساس فاکتورهای مختلفی مشخص می‌شود و تخطی از آن ممکن است اتفاقات ناگواری را به دنبال داشته باشد. آیا می‌دانید حداکثر سرعت مجاز در معابر مختلف چقدر است؟

کاهش سقف سرعت جاده ای در نوروز ۱۴۰۲

کمیسیون ایمنی راه‌ها، تصویب کرد:

از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱، تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲، حداکثر سرعت مجاز وسایل نقلیه در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها، ۱۰ کیلومتر بر ساعت کاهش می‌یابد.

سرعت مجاز رانندگی  ۱۴۰۱

سرعت مجاز رانندگی در معابر درون شهری و مسکونی امسال اعلام شد.

معابر شریانی درجه یک

آزادراه‌ها= حداقل ۷۰ و حداکثر ۱۲۵

بزرگراه‌ها= حداکثر ۱۰۰ کیلومتر

معابر شریانی درجه دو

خیابان شریانی اصلی= حداکثر ۶۰ کیلومتر

خیابان شریانی فرعی= حداکثر ۵۰ کیلومتر

معابر محلی

معابر محلی و میدان‌ها= حداکثر ۳۰ کیلومتر

مراقب باشید، دوربین‌ها رصد می‌کنند

استفاده از خودرو طی دهه‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. خودروهایی با مدل‌ها و رنگ‌های مختلف که گاهی در خیابان‌ها صف می‌کشند و گاهی مانند باد از کنار عابران عبور می‌کنند. خودروها حالا یکی از عناصر شهر‌ها شده‌اند و در هر نقطه حضور دارند. افزایش روز افزون خودروها قوانین راهنمایی و رانندگی را هر ساله دستخوش تغییرات می‌کند تا راهی برای پیشگیری از اتفاقات ناگوار باشد. رانندگی کردن براساس قوانین احترام به دیگر شهروندان است و زیر پا گذاشتن قوانین راهنمایی و رانندگی حقوق، جان و مال دیگر شهروندان را پایمال می‌کند. اینجا دوربین‌ها حواسشان به همه چیز است و همین رانندگان را مجاب می‌کند تا درست رانندگی کنند و جریمه نشوند. هزاران هزار دوربین کنترل سرعت در نقاط مختلف شهرها و مسیرها ایستاده‌اند تا ناظری بر نحوه رانندگی شهروندان باشند. در سال‌های نه چندان دور حضور این ناظران آهنی کمتر احساس می‌شد و به دنبال آن تصادفات و کشته‌ها در جاده‌ها نیز بیشتر بود به همین سبب هر روز به تعداد آنها افزوده شد تا شیوه رانندگی هرچه بیشتر به استانداردها نزدیک شود. یکی از مواردی که دوربین‌ها نسبت به آن حساسیت دارند سرعت غیر مجاز است که حتما جریمه‌های مختلفی به همراه دارد.

نگاهی به چند قانون عجیب رانندگی در دنیا!

  • «اتوبان» یکی از سریع ترین جاده‌های آلمان است و هیچ سرعت معینی برای این جاده مشخص نشده است. بیش از ۳۰ درصد جاده‌های آلمان هیچ محدودیت سرعتی ندارند و تنها در ۱۰ درصد جاده‌های این کشور سیستم کنترل سرعت مجاز نصب شده است.
  • سرعت مجاز رانندگی در کشور فرانسه متغیر است و در آب و هوای خشک می‌توان با سرعت ۱۳۰ و در هوای بارانی با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت رانندگی کرد.
  • در قبرس هیچ کس در خودرو حق خوردن خوراکی را ندارد حتی اگر خودرو در حال حرکت نباشد!
  • سوئد یکی از قوانین عجیب رانندگی در دنیا را دارد و آن روشن بودن چراغ‌های خودرو در هر شرایطی است!

فروش آنلاین خودرو

تهیه و تنظیم: تیم تولید محتوا تعمیرات آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا